Nejčastější dotazy - oblast sociálních služeb

Nejčastější dotazy na stížnosti v oblasti sociálních služeb

Kdo může podat stížnost?

  • klient sociální služby
  • bývalý klient sociální služby
  • osoba jednající v zájmu klienta (zákonný zástupce, opatrovník, rodinný příslušník, zmocněnec, podpůrce, člen domácnosti, osoba blízká)
  • pracovníci sociální služby
  • veřejnost nebo jiné osoby

Jak lze podat stížnost?

  • ústně
  • písemně
  • anonymně

Do kdy můžu podat stížnost?

  • Stížnost lze podat do 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.

Když podám stížnost, bude to mít na mě negativní dopad?

  • Ne, podání stížnosti na Vás nebude mít negativní dopad.

Kdy bude vyřízená stížnost?

  • Stížnost bude vyřízená do 30 dnů od data jejího doručení.
  • Lhůtu lze prodloužit o dalších 30 dnů v odůvodněných případech (stěžovatel musí být o této skutečnosti informován).

Kdo bude stížnost řešit?

  • Stížnost se řeší dle jejího charakteru.
  • Stížnost na pracovníka – tuto situaci prošetřuje jeho přímý nadřízený dle Organizační struktury.
  • Stížnost na kvalitu poskytované služby – tuto situaci řeší vedoucí sociální služby.

Jakým způsobem obdržím odpověď na stížnost?

  • Na stížnost obdrží stěžovatel vždy písemnou odpověď.

Vede se evidence ohledně stížností?

  • Ano, pracovníci evidují písemně všechny přijaté stížnosti, včetně způsobu jejich vyřízení.

Mohu nahlížet do dokumentace, která souvisí s mou stížnosti?

  • Ano, máte právo nahlížet do dokumentace, týkající se podané stížnosti a pořizovat z ní kopie, nebo výpisy, a to vždy po předchozí domluvě s vedoucím sociální služby.

Informuje mě někdo ohledně procesu podávání stížností?

  • Ano, pracovníci služby Vás pravidelně informují o možnostech podat stížnost.

Co když nebudu spokojen s vyřízením stížnosti nebo stížnost nebude vyřízená ve stanovené lhůtě?

  • Můžete se obrátit na Ministerstvo práce a sociálních věcí. Tento krok je nutno učinit do 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení stížnosti nebo od uplynutí stanovené lhůty pro vyřízení stížnosti.
Ministerstvo práce a sociálních věcí (oddělení inspekcí sociálních služeb a SPOD Morava)
Telefon: 775 853 468, 950 196 589
E-mail: posta@mpsv.cz
E-mail: jindrich.plachy1@mpsv.cz

 

Musím stížnost řešit s pracovníky sociální služby?

  • Ne, prvotní stížnost máte možnost řešit s jinými osobami a institucemi.
Ředitel organizace
Telefon: 604 841 244
E-mail: lenka.tabachova@frenstat.charita.cz

 

Krajský úřad Moravskoslezského kraje
Telefon: 595 622 222, 595 622 150
E-mail: posta@msk.cz