Nejčastější dotazy - oblast sociálních služeb
Nejčastější dotazy na stížnosti v oblasti sociálních služeb
Kdo může podat stížnost?
- klient sociální služby
- bývalý klient sociální služby
- osoba jednající v zájmu klienta (zákonný zástupce, opatrovník, rodinný příslušník, zmocněnec, podpůrce, člen domácnosti, osoba blízká)
- pracovníci sociální služby
- veřejnost nebo jiné osoby
Jak lze podat stížnost?
- ústně
- písemně
- anonymně
Do kdy můžu podat stížnost?
- Stížnost lze podat do 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Když podám stížnost, bude to mít na mě negativní dopad?
- Ne, podání stížnosti na Vás nebude mít negativní dopad.
Kdy bude vyřízená stížnost?
- Stížnost bude vyřízená do 30 dnů od data jejího doručení.
- Lhůtu lze prodloužit o dalších 30 dnů v odůvodněných případech (stěžovatel musí být o této skutečnosti informován).
Kdo bude stížnost řešit?
- Stížnost se řeší dle jejího charakteru.
- Stížnost na pracovníka – tuto situaci prošetřuje jeho přímý nadřízený dle Organizační struktury.
- Stížnost na kvalitu poskytované služby – tuto situaci řeší vedoucí sociální služby.
Jakým způsobem obdržím odpověď na stížnost?
- Na stížnost obdrží stěžovatel vždy písemnou odpověď.
Vede se evidence ohledně stížností?
- Ano, pracovníci evidují písemně všechny přijaté stížnosti, včetně způsobu jejich vyřízení.
Mohu nahlížet do dokumentace, která souvisí s mou stížnosti?
- Ano, máte právo nahlížet do dokumentace, týkající se podané stížnosti a pořizovat z ní kopie, nebo výpisy, a to vždy po předchozí domluvě s vedoucím sociální služby.
Informuje mě někdo ohledně procesu podávání stížností?
- Ano, pracovníci služby Vás pravidelně informují o možnostech podat stížnost.
Co když nebudu spokojen s vyřízením stížnosti nebo stížnost nebude vyřízená ve stanovené lhůtě?
- Můžete se obrátit na Ministerstvo práce a sociálních věcí. Tento krok je nutno učinit do 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení stížnosti nebo od uplynutí stanovené lhůty pro vyřízení stížnosti.
- Ministerstvo práce a sociálních věcí (oddělení inspekcí sociálních služeb a SPOD Morava)
- Telefon: 775 853 468, 950 196 589
- E-mail: posta@mpsv.cz
- E-mail: jindrich.plachy1@mpsv.cz
Musím stížnost řešit s pracovníky sociální služby?
- Ne, prvotní stížnost máte možnost řešit s jinými osobami a institucemi.
- Ředitel organizace
- Telefon: 604 841 244
- E-mail: lenka.tabachova@frenstat.charita.cz
- Krajský úřad Moravskoslezského kraje
- Telefon: 595 622 222, 595 622 150
- E-mail: posta@msk.cz